Cabin w/ Hot Tub - Mins to Pigeon Forge/Gatlinburg

City: Sevierville, Tennessee Property ID: 372659

grand total: From $95 total Per Night

  • DETAILED DESCRIPTION
    Find your Smoky Mountain getaway at ‘Mountain Dream Cabin,’ a 1-bedroom, 1.5-bath vacation rental cabin which sleeps 4 in Sevierville. Nestled in the forested mountains, just off the parkway between Pigeon Forge and Gatlinburg, this home puts you in the perfect spot to explore these unique towns and partake in endless outdoor activities. Afterwards, relax at this newly remodeled log cabin, complete with a private hot tub, 2 fireplaces, and a spacious bedroom with whirlpool Jacuzzi tub.

    THE PROPERTY

    Bedroom: King Bed | Living Room: Queen Sleeper Sofa

    ‘Mountain Dream Cabin’ is truly an outdoor lover’s dream as it is tucked away in the beautiful Smoky Mountains, surrounded by towering trees.

    Vaulted ceilings and rustic decor greet you when you step inside this newly remodeled, 1,356-square-foot cabin, complete with all of the comfortable amenities of home. Settle down on the comfy couch in the living area and huddle close to the stacked stone gas log fireplace while watching a movie on the new 49-inch curved cable TV with Blu-ray player.

    When you’re ready for breakfast, lunch or dinner, easily make your way from the couch to the kitchen, which is fully equipped with everything you’ll need to prepare delicious meals for the entire group. If you’re not the one doing the cooking, fill your waiting time with a pool match on the billiards table next to the living area. Once the meal is ready, gather around the charming 4-person dining table to savor every bite with your travel companions.

    For fresh air, step outside into the nice, secluded yard and fire up the charcoal grill for a cookout. Utilize the outdoor picnic table for a memorable meal in the woods. Afterwards, share dessert by roasting marshmallows around the fire pit. When the stars are sparkling above you, head up to the upper deck and soak your cares away in the private hot tub.

    Look forward to bedtime in the spacious downstairs suite-style bedroom with king-sized bed, 42-inch LED TV, secure wireless internet and whirlpool jacuzzi tub for 2. Before heading to bed, cuddle close to the electric wall-mounted fireplace or rinse off in the master bathroom, complete with a shower and laundry room with washer and dryer.

    THE LOCATION

    Centrally located in Sky Harbor Resort, just off the parkway between Pigeon Forge and Gatlinburg, ‘Mountain Dream Cabin’ places you just minutes from the numerous attractions in these unique mountain towns.

    As a major vacation destination, Pigeon Forge will not disappoint with its numerous restaurants, thrilling shows and rides at Dollywood, fun for the whole family at Dolly Parton’s Dixie Stampede and great outlet malls!

    Gatlinburg is also a must-see, as it is home to great restaurants, unique shops, Ripley’s Aquarium of the Smokies, and Ole Smoky Tennessee Moonshine.

    If you’re looking for some inspiration, visit the Great Smoky Mountains Arts and Crafts Community, a historic 8-mile loop known as the Tennessee Heritage Trail where artisans practice their crafts and create hand-made treasures.

    Outdoor enthusiasts will happily drive the short distance to the entrance of Great Smoky Mountain National Park, where countless hiking trails lead to scenic views all through the mountains.

    THE EVOLVE DIFFERENCE

    Evolve Vacation Rental Network is on a mission to make vacation rental easy for guests. Every property in our network has been vetted and verified so you can book with confidence. If you have questions prior to your trip, we are happy to assist you 7 days a week. During your stay, your designated Guest Contact will be available 24/7 to help with any issues that may arise.

    ADDITIONAL DETAILS

    Key Residence Features:
    - Amenities include a fully equipped kitchen, spacious deck with forest views, hot tub, charcoal grill, outdoor picnic table, fire pit, pool table, washer/dryer, 2-person Jacuzzi tub in bedroom, 2 cable TVs, free WiFi, central air conditioning, and much more
    - Fantastic Sevierville location - Between Pigeon Forge and Gatlinburg, minutes from Great Smoky Mountains Arts and Crafts Community and Great Smoky Mountain National Park!
    - Nearest Commercial Airport: McGhee Tyson Airport - 2055 Alcoa Hwy, Alcoa, TN 37701, (~40 miles away)

    Policies:
    - No smoking
    - No pets allowed
    - No events, parties or large gatherings
    - Must be at least 25 years old to book
    - Additional fees and taxes may apply
    - Photo ID may be required upon check-in
  • Location
  • DETAILS & AMENITIES

    Area Activities

    • Antiquing
    • Cinema/Movie Theater
    • Cycling
    • Eco Tourism
    • Farmers Market
    • Festivals
    • Fishing
    • Fly Fishing
    • Gambling
    • Golf
    • Health/Beauty Spa
    • Hiking
    • Horseback Riding
    • Hunting
    • Kayaking
    • Live Theater
    • Miniature Golf
    • Mountain Biking
    • Museums
    • Nightlife
    • Playground
    • Rafting
    • Restaurants
    • Rock Climbing
    • Shopping
    • Swimming
    • Tennis
    • Theme Parks
    • Water Parks
    • Wildlife Viewing
    • Winery Tours
    • Zoo/Wildlife Park

    Community Amenities

    • Onsite Laundry Facilities

    Inside Amenities

    • Kitchen

    Key Amenities

    • Air-Conditioning
    • Coffeemaker
    • Complimentary Toiletries
    • Free Parking
    • Hair Dryer
    • Iron/Board
    • Private Hot Tub
    • Trash Bags/Paper Towels
    • Wireless Internet (WIFI)

    Kitchen Equipment

    • Dishware and Flatware
    • Dishwasher
    • Ice Maker
    • Microwave
    • Refrigerator
    • Stove/Oven
    • Toaster

    Nearby Amenities

    • Rural

    Other Amenities

    • Off Street Parking
    • Parking

    Outdoor Amenities

    • Charcoal Grill
    • Deck
    • Fire Pit
    • Outdoor Dining Area
    • Patio
    • Patio Furniture

    Property Amenities

    • Alarm Clock
    • Cable/Satellite TV
    • Ceiling Fans
    • Central Heating
    • Crib
    • DVD Player
    • Dryer
    • Fireplace
    • Flat-Screen TV
    • Games
    • Internet Connection
    • Jetted Tub
    • Keyless Entry
    • Laundry Detergent
    • Linens Provided
    • Pool Table
    • Telephone
    • Towels Provided
    • Washer

    Suitability

    • Access Only By Stairs
    • Car Recommended
    • Minimum Age Requirement
    • No Pets Allowed
    • Non Smoking
    • Suitable for Children
    • Suitable for Elderly
  • Guest Reviews (29)
    Write Your Own Review

    Great quiet place to stay!

    Reviewed by: Christopher on

    Comment:

    The cabin was clean and inviting. We had everything we needed and no complaints at all. Worth the stay and will reserve for our next get away! This cabin was in ideal location. Close to all attractions and Uber was able to get us and take out. Karaoke at Crawdaddys was great.
    *This review was originally posted on HomeAway for a stay in January 2019

    Wonderful place!!

    Reviewed by: Micheal on

    Comment:

    Great location and beautiful place to stay! Everything u need is there! Would definitely stay there again!
    *This review was originally posted on HomeAway for a stay in November 2018

    Great place to stay! Clean!

    Reviewed by: Joseph on

    Comment:

    We had a great time at this cabin! Kid friendly and plenty of room! Best of all.. it was very clean!! Will return soon!
    *This review was originally posted on HomeAway for a stay in November 2018

    Didn’t live up to my expectations but ok.

    Reviewed by: Sheryl V. on

    Comment:

    I booked this based on privacy. It is not as much privacy as I would have liked. The houses on both sides can see everything but that may be different when there are leaves on the trees. We arrived and checked out everything. There was a single egg covered pan in the dishwasher! It apparently had been in there for a long while as it was rank! There was built up grease on the counter right under the microwave. The trash can lacked the inner can so the trash bags do not fit unless the bag is stretched and torn(which the housekeeper apparently does). The Christmas decorations were still up Jan. 11th which leads me to believe that no one had cleaned it prior to our stay. The downstairs was very musty! Bring some Febreze. The dresser drawers had sheets crammed in them. Either the last guest Did that or the house keepers are lazy. There is a 1/4 inch of dust on the ac filter cover. The base boards hadn’t been cleaned in ages. The cigarette receptacle buckets outside were overflowing. The pool table was covered with what appears to be drink spills and not cared for. The hot tub filter wasn’t working therefore a ton of debris was floating. The main railing on the back upper deck isn’t really even attached to anything so be careful not to lean on that. I reported issues with the owner who was very kind. I attempted to contact evolve but no response as of yet. I liked that the home was located in the middle of Pigeon Forge and Gatlinburg. If there is any chance for bad weather Make sure you have an AWD, it is way up in the curvy roads in the mountain. Also, if you are looking for a view, there is not one.
    *This review was originally posted on HomeAway for a stay in January 2019

    Manager's Response:
    Sheryl, we're sorry this cabin didn't meet your expectations. We wish we had been notified of your concerns so we could have had the opportunity to address them while you were at the cabin. The owner was unaware that the cleaner they regularly used had a replacement cleaner for the dates of your stay, and we are sorry it was not up to standard. Since your stay, they have switched cleaning companies to one that does a 5-star job of cleaning. We are happy to confirm that every issue you have mentioned in your review has been completely addressed so it does not recur for upcoming guests. The owner takes great pride in their cabin and performs regular maintenance to keep everything in working order. Additionally, they always address any issues promptly as soon as they're made aware of them. Lastly, the road to the cabin is all paved and maintained year round by the association. Thank you for your feedback. We are confident this cabin will continue to host satisfied guests! Best, the Evolve Team

    Perfect little get away!!!

    Reviewed by: Sara C. on

    Comment:

    Perfect little get away. Comfortable, private. Pictures are accurate, but do not give justice.
    *This review was originally posted on HomeAway for a stay in October 2018

    Great property and very clean! Thanks!

    Reviewed by: Carl W. on

    Comment:

    Stayed 4days and 3 nights, felt the price was great, the property was beautiful, and the cabin was clean. Thanks!
    *This review was originally posted on HomeAway for a stay in September 2018

    Very well maintained property, quite private.

    Reviewed by: Kristopher R. on

    Comment:

    Very enjoyable location just minutes to Great Smokey Mountain National Park, Pigeon Forge or Gatlinburg. The cabin itself is well maintained and although it is in a large rental neighborhood it is private and quiet. On thhe morning of day two we even had a black bear sighting!
    *This review was originally posted on HomeAway for a stay in August 2018

    Private Cabin Retreat

    Reviewed by: Misty B. on

    Comment:

    Very nice, clean cabin. Exactly as pictured. We enjoyed playing pool and relaxing in the hot tub. Great location, it was private and in between Pigeon Forge and Gatlinburg. We would definitely stay here again.
    *This review was originally posted on HomeAway for a stay in August 2018

    Very nice property

    Reviewed by: Timothy L. on

    Comment:

    My wife and I really enjoyed our stay. It was a very nice and cozy cabin. Liked the seclusion that it had. Had a awesome time. Very well kept place.
    *This review was originally posted on HomeAway for a stay in July 2018

    Very spacious for my kids and I. Very secluded but close to Gatlinburg and pigeon forge.

    Reviewed by: Michael P. on

    Comment:

    Very clean and Maintained very well. Hot tub was nice after hikes in the smokies. Would stay here again instead of a hotel any day. Kids loved the pool table.
    *This review was originally posted on HomeAway for a stay in July 2018

    Awesome cabin!

    Reviewed by: Rustin L. on

    Comment:

    Very clean, quiet, peaceful cabin. Had a great two night stay with no issues, everything worked perfectly. Would visit again.
    *This review was originally posted on HomeAway for a stay in July 2018

    Wonderful cabin, wonderful host!

    Reviewed by: Ashley D. on

    Comment:

    The Mountain Dream cabin was perfect for my husband and I. Nestled amongst the trees high up on a mountain. Cabin was clean and well stocked upon arrival. Had an issue with the tv/internet service a few days in, but it was an issue with a company wide outage, not the cabin. The host was extremely gracious when we called to notify him of this, and apologized even though it was out of his control. The only complaint I can think of is that the road leading to the cabin is a little dangerous... but that is to be expected. Overall the experience was a 10 out of 10!
    *This review was originally posted on HomeAway for a stay in June 2018

    Perfect for a couples getaway

    Reviewed by: Jeremy W. on

    Comment:

    Secluded but a short drive to Gatlinburg or Pigeon Forge. The interior was nicely decorated and not overdone, everything worked as it should. Plenty of towels, linen, pots/pans/dishes were provided so we had everything we needed to stay in and cook a meal when we wanted. We had a great time and this isn't my first cabin rental experience. I would stay here again and I'd recommend that you consider it as well if you're a couple and one huge bedroom suits your needs.
    *This review was originally posted on HomeAway for a stay in June 2018

    Very Nice!!!!

    Reviewed by: Ebony S. on

    Comment:

    Loved the property. Only thing we couldn't get the shower on, and the living room over head lights didn't come on. Very spacious.
    *This review was originally posted on HomeAway for a stay in May 2018

    Manager's Response:
    Ebony, thank you for taking the time to tell us about your experience. We're so glad to hear you enjoyed this cabin overall. The homeowner is dedicated to providing the best possible experience and informed us that there is a pull down on the tub filler spout that turns on the shower. Also, there is a switch for the second overhead light that is located on the back wall of the cabin by the door to the deck. The main overhead light switch is by the front door. We encourage guests to reach out with any concerns while in residence so we have the opportunity to make things right - the local contact would have been happy to help. Thanks for letting us know, and we hope to host you again soon! Best, the Evolve Team

    The best cabin I have ever booked. I really enjoyed my time over there.

    Reviewed by: Rami A. on

    Comment:

    Everything I need were available. I enjoyed EVERY single second in the cabin. I realy recommend for everyone. Thank you so much.
    *This review was originally posted on HomeAway for a stay in May 2018

    Very cute. Well kept. Warm and inviting but still very much intimate

    Reviewed by: NIKKI F. on

    Comment:

    Absolutely loved it. Thoroughly enjoyed our stay. Took some amazing photos inside as well. Everything lookes exactly as shown on the site but even better. Can't wait to come back. Thank you for making our anniversary/honeymoon so amazing and comfortable.
    *This review was originally posted on HomeAway for a stay in April 2018

    Perfect getaway loved the cabin but wish the view was better and the cabin host called/emailed back

    Reviewed by: Jordan D. on

    Comment:

    Absolutely loved the cabin the reason why I didn't give 5 stars is didn't realize there was two east view drives and tried calling the cabin host/maid the day before our stay and emailed her to ask her a couple of questions and no response then when we couldn't figure out where our cabin was I tried calling her and left a voicemail explaining the situation and never got a phone call back even though on the voicemail it says I'll return your call today. So from Thurs to Sun i never got a call or email back. And wished there was a better view from the balcony Other than that the cabin was excellent getaway for my birthday and some alone time with my husband away from our 3 year old for the first time ever. We'd definitely go back just wished she would've called and/or email me back. I did speak with her Wed through email but like i said nothing after that
    *This review was originally posted on HomeAway for a stay in April 2018

    Manager's Response:
    Jordan, we appreciate your feedback! It's great to hear you enjoyed your getaway at this cabin overall, but apologize certain aspects fell short of your expectations. We have shared your comments with the guest contact who let us know they were able to respond to emails and has assured us that prompt communication with guests is a top priority. Thank you for letting us know, and we hope to host you again soon! Best, The Evolve Team

    Bear Essentials

    Reviewed by: Amanda r. on

    Comment:

    This is a great place to stay if just two people. We had our two kids with us and there just wasn't enough room for everyone to spread out and do their own thing. If the kids were playing pool we couldn't really watch TV. The downstairs was very cold.
    *This review was originally posted on HomeAway in April 2018

    Great quiet place to stay

    Reviewed by: Ronald R. on

    Comment:

    Fun little getaway? clean and quiet
    *This review was originally posted on HomeAway for a stay in March 2018

    Beautifully decorated interior, well equipped kitchen, very clean!

    Reviewed by: Joshua L. on

    Comment:

    Beautifully decorated interior, well equipped kitchen..everything was there we needed! It was perfect for the two of us and will definitely come again!
    *This review was originally posted on HomeAway for a stay in March 2018

    Place was good

    Reviewed by: april p. on

    Comment:

    Over all stay was good, only complaint is that there was a lot of moisture in the down stairs that messed up my phone
    *This review was originally posted on HomeAway for a stay in February 2018

    Manager's Response:
    April, always great to get positive feedback like this! It sounds like you enjoyed your stay and we`re so glad to hear it. The owner let us know there is not a moisture problem in the cabin, and it has not been an issue previously, but we are sorry that the moisture interfered with your phone. We encourage travelers to reach out while in residence so we are able to address any concerns and have the opportunity to provide the best possible service. The owner takes excellent care of the cabin and we're confident future guests will enjoy their stay. Thanks for letting us know! Best, The Evolve Team

    Everything was perfect

    Reviewed by: Anonymous on

    Comment:

    Location was great and the cabin was beautiful! My only complaint was that we couldn't stay longer!
    *This review was originally posted on HomeAway for a stay in January 2018

    Disappointed

    Reviewed by: vanessa p. on

    Comment:

    We got here late Friday. Got settled. Went to take a nice bath in the bedroom. No hot water. Attempted 4 calls and numerous emails. Someone came after 12 pm sat. Was her for 4 hours trying to figure out the issue. Finally after another person came it started working with no explanation. This was a romantic get away for my husband's bday. We were not even able to use the tub in the bedroom. I got sick from using the hot tub outside in 10 degree weather. Very disappointed. Won't be back. I was suppose to get a call back from this company on how to make this right and No one has called as of 830am. Check outs 11.
    *This review was originally posted on HomeAway for a stay in January 2018

    Manager's Response:
    Vanessa, thank you for taking the time to let us know about the issues that arose during your trip. We take feedback from our guests very seriously, and would like to take this opportunity to explain what happened during your stay. The homeowner let us know that the issues with the hot water were caused by frozen pipes in the home. While we are sorry that this negatively impacted your stay, we are happy to hear that the owner responded quickly and was able to get a repairman to resolve the issue the next day. Evolve strives to help solve any issue that guests may experience while in-residence at one of our properties, and we would like to thank you for giving us the opportunity to make things right. We do hope that the actions taken by the owner and Evolve make up for any inconvenience. Thank you again for your feedback, and we hope to assist you again in booking a vacation rental that will exceed your expectations. Best, the Evolve Team

    Beautiful cabin, lovely cold weather!!

    Reviewed by: Lisa W. on

    Comment:

    The cabin was clean, very spacious and had everything. Our only complaint was that the sleeper sofa was VERY loud and not at all comfortable. The mattress was thin and you could feel the springs. Our son did not sleep at all the first night and we ended up having to go buy him an air mattress the next morning. We had an issue the first morning with he smoke alarm but hours after I contacted tjeamagent company, it was resolved( batteries changed in all alarms) We loved the peacefulness of this area! Thankyou!!
    *This review was originally posted on HomeAway for a stay in December 2017

    Very clean and as described.

    Reviewed by: Mark G. on

    Comment:

    Very nice and private. We loved it!
    *This review was originally posted on HomeAway for a stay in November 2017

    Fantastic!

    Reviewed by: Courtney G. on

    Comment:

    The cutest cabin, perfect for a couples getaway! My husband and I enjoyed every bit of it.
    *This review was originally posted on HomeAway for a stay in November 2017

    Overall great stay. Very nice and clean. Plenty of room for families inside and out.

    Reviewed by: Sara G. on

    Comment:

    Loved playing pool and using the hottub. Kids loved the big yard. Very quiet and secluded but close enough to grocery store, McDonalds and trails. Cabin had everything we needed. Thank you. Would stay there again.
    *This review was originally posted to HomeAway for a stay in October 2017

    Very clean

    Reviewed by: Tina C. on

    Comment:

    Very cute cabin and very clean. Would stay here again.
    *This review was originally posted on HomeAway for a stay on October 5, 2017

    Lovely place in a lovely setting

    Reviewed by: Mike A. on

    Comment:

    The cabin is close to everything and yet still very private. We enjoyed our stay very much.
    *This review was originally posted on HomeAway for a stay on October 8, 2017

top